Skip to main content

Service & Support

Service och underhåll av våra produkter fortsätter långt efter att vi har levererat och installerat dem för dig. Vi strävar efter att vara en pålitlig, långsiktig partner för våra kunder och därför tillhandahåller vi även support-, underhåll- och serviceavtal på våra lagerautomater/hissautomater.

Vi förstår hur viktigt det är att lagerverksamheten fungerar som det ska utan avbrott. Vårt förebyggande underhållsprogram inkluderar fjärrsupport för kontraktskunder som minimerar risken för avbrott.I många fall finns det ett juridiskt ansvar för våra kunder att säkerställa att lagringsprodukter regelbundet kontrolleras och underhålls för att garantera en säker drift.

  • Constructor har certifierade service- och reparationstekniker och vi kan garantera att service- och reparationsarbeten utförs på fackmannamässigt vis.
  • Vi kan tillhandahålla; Underhåll- eller serviceavtal i enlighet med serviceplan där vi utför förebyggande underhåll av maskiner och utrustningar.
  • Övervakning och uppföljning av gällande lagstiftning, förordningar och normer. Driftsupport och förebyggande underhåll Software lagerautomater TC2000/TCPlus.

Eftermarknad & tjänster

Vårt kompletta och professionella servicepaket garanterar snabb respons när maskinen behöver ses över. Vi utför även regelbunden service för att upptäcka dolda fel och därmed hålla lagerautomaten i optimalt skick, förlänga dess driftsliv och förkorta eventuella avbrott.

Du kan välja mellan olika servicenivåer beroende på hur snabbt problemet måste åtgärdas och vad som behöver repareras. Genom schemalagd maskinservice från vårt serviceteam får du all support och hjälp som du behöver.

Reservdelar

Vi har olika reservdelspaket för våra lagerautomater beroende på typ av maskin och drivrutin. Vi tillhandahåller originalreservdelar av hög kvalitet när du helst behöver. Reservdelar kan köpas i färdiga uppsättningar på plats för snabbare reparationer.

Våra expertteam för service och underhållstekniker hjälper dig med att lösa eventuella problem och för löpande maskinservice och support, både på plats och via Remote Support.

Remote Support

Operatören kan få hjälp på bara några minuter om det uppstår frågor som de inte själva kan lösa. Våra tekniska experter vägleder dig genom programmet på distans och analyserar eventuella problem med lagerautomaten. Uppskattningsvis 85% av alla servicesamtal kan hanteras genom fjärrsupport. 

Programuppdateringar kan utföras automatiskt, och när fysiskt besök från serviceteamet blir nödvändigt kan programförberedelser göras i förväg, genom att inspektera loggfilerna och se till att alla nödvändiga reservdelar finns med vid besöket.

Fördelar med Remote Support 

  • Snabb hjälp via internet, de flesta problemen kan oftast lösas via Remote Support
  • Kunden får hjälp inom loppet av minuter istället för timmar
  • Servicepersonalen gör endast besök när det verkligen krävs, vilket innebär lägre resekostnader och färre besök
  • Säkert - samma krypteringssystem som för penningöverföring på internetbank
  • Kan användas inte bara i problemsituationer, utan när som helst kund och operatör behöver support och hjälp under drift
  • Enkelt att uppdatera programvara genom fjärrsupport